person holding black smartphone

Na czym polega lead nurturing?

Wszyscy specjaliści od marketingu mają wspólny cel, jakim jest generowanie leadów o wysokiej wartości i wysokim prawdopodobieństwie zakupu. Aby osiągnąć ten cel, stosują różne strategie. Niektóre z nich wykorzystują lead nurturing, mało stosowaną praktykę, która przynosi znaczące korzyści.

Czym jest lead nurturing?

Zasadniczo, lead nurturing to procedura utrzymywania i wzmacniania istniejących relacji marketingowych pomiędzy firmą a potencjalnymi klientami, którzy są uważani za niedojrzałych, tak aby mogli oni dokonać zakupu. System ten skierowany jest głównie do segmentu B2B. Jest on skierowany do osób z długoterminowymi projektami. Innymi słowy, praktyka ta jest dyscypliną, która koncentruje się na prospektach, którzy nie są gotowi do zakupu. Dlatego konieczne jest zapewnienie im wysokiej jakości treści edukacyjnych, aby mogli dokonywać zakupów korzystnych nie tylko dla nich, ale także dla firmy.

Dlaczego warto stosować lead nurturing w B2B?

Nowe strategie wdrażane przez firmy B2B przywiązują wagę do nowych technik marketingu internetowego. Firmy te są świadome zmieniających się potrzeb nabywców B2B, którzy są znacznie bardziej zainteresowani markowymi treściami i rekomendacjami niż treściami reklamowymi. Praktyka lead nurturingu pozwala im zaspokajać potrzeby swoich klientów.

System ten pozwala na utrzymanie kontaktu z potencjalnym klientem aż do momentu osiągnięcia przez niego dojrzałości i podjęcia decyzji o zakupie. Celem jest skierowanie potencjalnego klienta na stronę internetową firmy lub bezpośredni kontakt z firmą w momencie podejmowania decyzji.


Kilkanaście lat doświadczenia – profesjonalny korektor tekstu. Sprawdź tą ofertę.


Jak można sprawić, by ta praktyka była skuteczna?

Aby zapewnić skuteczność strategii, należy przestrzegać pewnych zasad.

1. Zapytaj o zgodę potencjalnego klienta.
Zanim zaczniesz cokolwiek rozważać, powinieneś zapytać swoich potencjalnych klientów o zgodę i wyraźnie zaznaczyć, że chcesz utrzymywać z nimi kontakt. Powinieneś unikać utrzymywania kontaktu z potencjalnymi klientami, którzy nie są zainteresowani Twoimi produktami lub Twoją firmą. Ryzykujesz stratę czasu. Jeśli jednak masz zgodę potencjalnego klienta, zachowaj ją. Zaproponuj im wartościowe rozwiązania, aby się nie zniechęcali.

2. Ustawić drogę realizacji.
Chociaż możesz chcieć zoptymalizować sprzedaż pojedynczego produktu, bądź świadomy, że Twoje cele mogą nie mieć tej samej charakterystyki. Dlatego ważne jest, aby ustalić sposób realizacji dla każdego z Twoich celów, tak abyś mógł w pełni zaspokoić ich oczekiwania.

3. Zachowanie czujności.
W szczególności należy monitorować ewolucję celów. Musisz wiedzieć, jakie są ich postępy w zakresie potrzeb i dojrzałości. Aby zapewnić sobie ich lojalność, ważne jest, aby potencjalni klienci zrozumieli, że jesteś dla nich dostępny w celu uzyskania porady lub informacji.