Wielu ludzi ma trudności w zarządzaniu własnym czasem. Nieustannie się spieszą, denerwują że nie zdążą i żyją w ciągłym stresie.
Na szczęście jest kilka skutecznych sposobów na to, jak dobrze zarządzać własnym czasem.
Pierwszą i najskuteczniejszą metodą jest planowanie, które posiada wizję końca, jak i zarys poszczególnych kroków.
Z reguły na co dzień nie mamy tak wielu obowiązków, zarówno domowych i biznesowych, że opieramy się na swojej pamięci.
Jest to niestety zwykle nietrafiona intuicja, gdyż nasza pamięć zawodzi nas niemal codziennie.
Ważne jest także, aby posiadać spis swoich najważniejszych zadań. Może być to zanotowane w terminarzu, telefonie, czy w biurze.
Kolejną ważną czynnością jest usunięcie zbędnego hałasu. Wyciszmy swoje otoczenie co najważniejsze, powiadomienia elektroniczne. Nieustanne dźwięki i powiadomienia potrafią znacząco obniżyć naszą produktywność i jakość pracy.
Uwzględnijmy także jedną godzinę w ciągu naszego dnia, w której nikt na pewno nie będzie nam przeszkadzał. Jest to tak zwana “złota godzina”, w której możemy robić wszystko na co tylko mamy ochotę. Ta godzina to czas na zrobienie takich rzeczy, na które normalnie “nie mamy czasu”.
Planujmy własny czas i odpoczynek. Czasem jest tak, że coś rozrywkowego próbuje nam przeszkodzić w realizacji innych ważnych zadań, planując właśnie odpowiednią porę na rozrywkę unikniemy takich sytuacji. Będziemy czekać do wyznaczonej pory.
Warto pamiętać również, aby robić tylko jedną rzecz naraz. Bardzo popularne pojęcie „multitaskingu” jest niestety szkodliwym mitem, który biorąc pod uwagę wyniki badań, wyraźnie daje gorsze rezultaty na każdym jednym polu.