flat ray photography of book, pencil, camera, and with lens

Wskazówki, jak zbudować dobry storytelling wokół swojej firmy.

Tworzenie storytellingu, który sprawi, że ludzie będą mówić o Twojej firmie to sztuka. Musisz najpierw stworzyć treść z elementami, które mogą pochodzić z Twojej własnej firmy lub z zewnątrz (sieci społecznościowe takie jak Facebook, Twitter, itp.). Ważne jest również, aby używać języka, który przypomina styl Twojej firmy, aby lepiej identyfikować markę. Po wielu burzach mózgów pozostaje tylko wpleść znalezione pomysły w swoją opowieść. Musisz powołać swoją historię do życia, więc możesz zaufać swojej wyobraźni i wyobraźni współpracowników, aby Twój storytelling okazał się sukcesem. W jaki sposób możesz zbudować wspaniałą historię wokół swojego biznesu?

Faza obserwacji w celu stworzenia oryginalnych treści.

Tworzenie treści nie jest łatwym zadaniem. Trzeba najpierw obserwować i studiować wiele opowiadań, aby zrozumieć ich mechanizmy i to, w jaki sposób udało im się przykuć uwagę, przemówić do wyobraźni i stać się punktem odniesienia. Ten czas nie jest stracony, ponieważ możesz wykorzystać tę krytyczną analizę, aby wymyślić odpowiednie i atrakcyjne, oryginalne pomysły, które zapobiegną dokonywaniu niewłaściwych wyborów.

Solidna treść dla Twojej historii.

Istnieje wiele sposobów na opowiedzenie historii. Jednak najbardziej efektywnym sposobem konstruowania opowieści jest ustawienie sceny i umiejscowienie akcji, rozwinięcie jej postępu i stworzenie zwrotu akcji. Z tego miejsca wyłoni się twój „bohater”, który zostanie uznany za zbawcę społeczności. Ten zarys lub typ fabuły brzmi prosto, ale jest bardzo skuteczny dla korporacyjnego storytellingu.

Wybrane słownictwo, które identyfikuje Twoją markę.

Zwróć uwagę na to, jak pracujesz z językiem swojej opowieści. Wybór pola leksykalnego (słownictwa) powinien wydobyć widoczne elementy identyfikujące Twoją markę. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest stworzenie języka, który brzmi jak Twoja firma. Aby to zrobić, bądź nonkonformistą i puść wodze fantazji.

Włącz elementy swojej firmy do narracji.

Aby rozpocząć opowiadanie historii, zacznij od wykorzystania elementów, które już posiadasz: portretów pracowników, anegdot z życia firmy itp. Idealnie byłoby, gdybyś miał w swojej firmie emblematyczną postać. Ta charyzmatyczna osoba z pewnością byłaby bohaterem Twojej opowieści. W przypadku młodego start-upu, przedsiębiorca jest często osobą, wokół której koncentruje się opowiadanie historii.

Opowiadanie historii: wspólny wysiłek

Aby zbudować swój storytelling, najlepiej jest pracować razem. Dobra sesja burzy mózgów pomiędzy Tobą a Twoimi współpracownikami jest najlepszym sposobem na wymyślenie pomysłów do włączenia do Twojej historii. Nie lekceważ swoich kolegów, którzy mogą zaskoczyć Cię genialnymi pomysłami. Nie masz monopolu na talent twórczy.

Tchnij życie w swoją historię!

Musisz przykuć uwagę swoich odbiorców. Aby to zrobić, stwórz wiele zwrotów akcji, które przykują uwagę Twoich przyszłych klientów. Trzeba więc dać życie swojej historii, która musi się stale zmieniać. Jeśli Twój storytelling dotyczy przygody z przedsiębiorczością, nie wahaj się podkreślać różnych kamieni milowych (nie tylko tych pozytywnych!), które przyczyniły się do sukcesu Twojej firmy.

Wzbogać swoją narrację poprzez włączenie tego, co się opowiada o Tobie.

Aby znaleźć treści do swojego storytellingu, zwróć uwagę na to, co mówi się o Twojej firmie. Sprawdzaj często sieci społecznościowe, ponieważ są one dobrymi „informatorami” o wizerunku Twojej firmy w społeczności konsumenckiej. Możesz następnie wykorzystać te anegdoty i wrażenia z sieci społecznościowych, aby wzmocnić swój storytelling.