man on sun lounger using laptop

Kreowanie wizerunku firmy za pomocą Influencer Marketingu

W związku z wciąż rosnącą liczbą użytkowników internetu, pojawiają się coraz to nowsze formy i sposoby promocji, zapewniające dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych odbiorców. W stosowanych przez przedsiębiorstwa koncepcjach marketingowych zawsze dużą rolę odgrywały opinie konsumentów, które dzięki rozwojowi kanału dystrybucji, jakim jest internet, otworzyły firmom drzwi do pozyskiwania nowych klientów. Jednak przy tak dużym nasileniu pojawiania się treści i informacji na np. portalach społecznościowych, przedsiębiorstwa zmuszone zostały do poszukiwania nowych sposobów dotarcia do odbiorcy. W ten sposób powstał Influencer Marketing, którego celem jest przebicie się do klienta przez natłok podawanych w internecie treści. Jest to także wyszukiwanie i podejmowanie współpracy przez firmy ze znanymi i wpływowymi osobami, które dotrą z reklamą danego produktu do swoich odbiorców. Influencer Marketing to trend, który rozwinął się i zyskał popularność bardzo szybko. Dzięki niemu możemy nie tylko zdobyć informację o danym produkcie, ale także zasięgnąć opinii osoby, która już go używała.

Spadek zaufania do tradycyjnych mediów, pozwolił osiągnąć influencerom tytuł jednego z liderów opiniotwórczych na rynku. Ta forma nowoczesnej promocji pozwala markom na budownie nowych relacji na linii produkt – konsument. Komunikacja ta staje się coraz prostsza i bardziej osobista. Dzięki influencerom firma zdobywa zaufanie klientów i staje się dla nich bardziej autentyczna. Także dzięki ich rekomendacji, konsumenci decydują się na zakup polecanego produktu. Następną korzyścią dla firmy jest tutaj stały kontakt z odbiorcą, o który przedsiębiorstwo powinno dbać.

Czy warto zostać influencerem?

Influencer Marketing niesie także ze sobą pewne korzyści dla osoby, które rekomenduje dany produkt czy firmę. Oczywiście przedsiębiorstwa wypłacają osobom takim pewne wynagrodzenie. Uzależnione ono jest m.in. zasięgiem postów danego influencera oraz jego zaangażowaniem w prowadzenie działalności reklamowej danej marki. Ważna jest poza tym branża, w której będzie on działał. Ponad połowa osób zajmujących się Influencer Marketingiem, twierdzi, iż zarabia minimum 1000 zł miesięcznie, natomiast 30% z nich, iż osiągają zysk pomiędzy 5 a 10 tys. zł. Trudno jest jednak określić średnie zarobki w tej branży, gdyż składa się na nie wiele czynników. Aby osiągnąć dobre wyniki i zarabiać sumy odpowiadające przeciętnej pensji, trzeba posiadać przynajmniej kilkaset tysięcy odbiorców lub poruszać się po kilku odrębnych kanałach dystrybucji. Niektórym wystarczy jednak trafienie w odpowiednią tematykę postów. Dzięki temu popularność influencera szybko wzrośnie, a wraz z nią zyski.